2017. augusztus 28., hétfő

Tanulási tippek // Perrie

Sziasztok!
Ismerős az az érzés amikor a nyáron eldöntöd, hogy te pedig akkor is tanulni fogsz és az iskola első napján rájössz, hogy ez neked mégsem megy?
 
Hamarosan itt az iskola ezért is gondoltam, hogy írok pár tanulási tippet ami esetleg megkönnyíti a mindennapjaid plusz a bejegyzés végén egy DIY ötletet is találhatsz. 

1. időbeosztás
Nagyon fontos, hogy legyen egy jó időbeosztásod, talán ez a legfontosabb. Abból csak gondod lesz ha összevissza csinálsz mindent. Személy szerint nekem úgy volt, hogy hazaértem és elkezdtem tanulni, tanultam fél hatig utána kimentem vacsorázni közbe tévét néztem (de ha nem szeretsz tévézni telefonozhatsz is, akármi ami kikapcsol egy kicsit) majd vissza ballagtam a szobámba és tanultam tovább. Nekem sokkal könnyebb volt így, hogy meg van szabva mitől-meddig mit csinálok. Mielőtt még ezt nem alkalmaztam tanultam este 11-ig is, ezzel a módszerrel pedig órákkal előbb végeztem. Ha van egy leckefüzeted vagy egy határidőnaplód és úgy esik, hogy lesz egy lyukas órád, vagy akár szünetben is megtervezheted a napod további részét, persze ezt fejben is megteheted.

2. hiányos vázlat
Én a hiányos vázlatokkal nagyon szenvedtem, sokszor olyan gyorsan mondta a tanár az anyagot, hogy egyszerűen nem voltam képes vázlatot írni ez pedig a dolgozatokban megmutatkozott. De erre is van megoldás, viszont ez sajnos iskola függő, mivel ha jól tudom nem minden iskolában engedik meg a telefon használatát. Annyi a lényege ennek a kis trükknek, hogy bekapcsolod a telefonodon a hangrögzítőt és ha valamit kihagytál akkor otthon visszahallgatod, hogy mit mond a tanár.


3. megtanulhatatlan lecke
Ha van egy olyan anyag amire azt érzed, hogy na ez megtanulhatatlan akkor próbáld meg egy kicsit értelmezni, keress rá a neten, emelj ki kulcsszavakat, írj vázlatot. Próbáld meg valamihez kötni ami alapján megtanulhatod.

4. tanuld meg időben a leckét
Igazából valahogy én ezzel sosem tudtam érvényesülni, mert ha megtanultam aznap amikor feladták akkor arra felejtettem el mire kellett volna, hogyha meg utolsó pillanatban tanultam meg akkor meg már elfelejtettem, hogy a tanár mit mondott, itt pont képbe jöhet a második tipp, hallgasd újra, hogy a tanár mit mondott.

5. megfelelő tanuló környezet
Valaki csendben szeret tanulni, valaki zenét hallgat közben, valaki este szeret tanulni, más délután vagy éppen reggel, ez mind ember függő. Ha csendben szeretsz tanulni akkor kérd a körülötted lévőket, hogy kicsit vegyék le a hangerőt, sőt ha kisgyerek van a közeledben akkor lehet hogy egy kis édességgel őt is rá lehet venni. Ha úgy szeretsz tanulni, hogy közben megy valami zene, akkor a spotifyon rengetek ilyen lejátszási listát találhattok, de biztos vagyok benne, hogy youtubeon is van bőven. Sőt most találtam egy alkalmazást (a neve Calm és szerintem a legtöbb operációs rendszeren megtalálható) amiben nyugtató zenék vannak, én csak ajánlani tudom. Pluszba még azt is tudom ajánlani, hogyha szereted a gyertyákat akkor esetleg gyújts meg egyet, add egy kis hangulatot amiből meríthetsz energiát.

6. összefoglalás nagydolgozat előtt
Sosem tudtam úgy tanulni egy nagydolgozatra sem, hogy az egész füzetet át kellett lapoznom. Írd ki a lényeget egy A4-es lapra és sokkal áttekinthetőbb lesz. 

7. fontos az alvás
Véleményem szerint a 8 óra alvás a minimum, ha az nincs meg akkor ott gondok vannak. Nem tudsz annyira figyelni az órán, esetleg még azt is elfelejted, hogy dogát írtok és egyből jönnek a rossz jegyek. 

Pluszban még az is nagyon fontos, hogy egész évben tanulj, ne csak akkor amikor süllyed a hajó!

És akkor jöjjön is az a DIY ötlet, ez kis zseb félécske amit a füzetetekbe tudtok kreálni, nem csak spirál füzettel működik mert én nem azzal csináltam, sőt ezt még a tankönyvetekbe is beletehetitek, persze csak akkor ha nem kell visszaadnotok.


Tudom, hogy ez a blog nem a DIYkodásról szól, de ezt az ötletet mindenképp meg szerettem volna osztani. Remélem, hogy tudtam segíteni és sikeres lesz az iskola évetek. Az nyár utolsó pár napját pedig élvezzétek ki mert egy ideig nem jön vissza.

2 megjegyzés:

  1. Szia Perrie!
    Ne haragudj, de én egy kicsit megkavarodtam ennél a képnél. Ezt a sarkot úgy lehet elkészíteni, hogy először a füzet külső feléhez hozzáragasztjuk a lap felét és a maradék lapot belülre ragasztjuk, vagy hogy? :)
    UI.: Ne haragudj ez nagyon megtetszett, ezért kérdezem, csak én ilyenekben nem vagyok valami jártas.
    Köszönöm a választ!:*
    Ölel: Cat

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nem kell hozzáragasztani kívülre, csak onnan méred le és ha lemérted majd kivágtad akkor beleragasztod a füzeted belsejébe.

      Törlés

Theme by Lydia (css)
and Leona(header)