2016. március 20., vasárnap

Kritika - A szoba; [#1 Annabelle Lya Pech]

Sziasztok!
Meghoztam az első kritikát. Mivel az előző blog törlődött, ezért az összes rendelés is. Aki kért volna kritikát, vagy hasonlót, az vagy jelezze itt, vagy e-mail-ben. De gondolom ezt már elolvastátok egypárszor. Na, szóval nem húzom a szót.


FIGYELEM! A KRITIKA KIZÁRÓLAG ÉPÍTŐ SZÁNDÉKÚ! HA VALAMIVEL MEGBÁNTOTTALAK VOLNA, AZ CSAK MINŐ VÉLETLEN.
Cím/link: A szoba
Író: Midnight Hilary
Nyitás: 2016. 03. 15.

Kinézet: Első benyomásom, mint mindenről, természetesen van. Egy egyszerű, nem túl bonyolított kinézetű blog, és ez tetszik. Egyszerű, de mutatós, és érdekfeszítő. 
5/5

Fejléc: Ami nekem nagyon szúrja a szemem, az a cím. Nem, nem baj, hogy nagyon kitűnik, csak egy kicsit hatalmas - igen, azt hiszem ez a megfelelő szó -. Szerintem kisebb betűmérettel jobban mutatna, s áttérve a színére, lehetett volna benne több szürke, nem ilyen nagyon sötét. Mivel így teljesen a címre hangsúlyozod a tekintetet, az olvasónak - legalább is nekem-, időt sem hagysz, hogy tanulmányozza a fejlécet, persze utána még rengeteg idő van, csak mégis a fejlécnek kellene erősebbnek lennie, nem a címnek. 
Aztán ugorjuk egyet az alatta levő, „25 ember, 1 gyilkos” szövegre. Szerintem helyezhetted volna a "B" betű fölé, s akkor rögtön leesik, hogy itt valami jó sztori van a háttérben. 
Aztán a harmadik szöveg, amely "A Mozaik sorozat harmadik különálló kötete" címet viseli, szerintem túl lent van. Csak egy kicsit csúsztathattad volna feljebb, mondjuk odáig, ahol a fehér csóva vége van. 
Az árnyék, ugye? Mármint érted, mire gondolok. Ott, az az ember. Vagyis na. Igen. Vele ennyi baj lenne, hogy ha az alapszínen hagyod, vagyis feketén - gondolom ez az alapszíne-, akkor a címet sem kellene átállítani világosra, mert akkor összhangban lenne a kettő. 
Ami viszont különösen tetszik a fejlécen, az, hogy nincs agyon bonyolítva. Nincs benne semmi extra, kacifántos akármi. Nincs rajta se harcot jelképező lándzsa, vagy hasonlók, hanem tök egyszerű. A másik dolog, ami még tetszik, hogy ha ráviszem a fejlécre az egeret, akkor lilás lesz, a háttérhez hasonlóan. Szerintem igazából a fejléc is jobban mutatna lilásan, mint így feketén. 
5/3

Oldalsáv: Ááá. Jó. Tetszik, csak egy bajom van. Mikor megláttam a chat modult, elszörnyedtem. Mondd, miért? Miért csináltad ezt velem? KÉK. Lila, fekete. Ne! Na jól van Annabelle, nyugi. De most komolyan? Szerintem olyan lila tökéletesen megfelelt volna a szövegsávnak, mint a háttér. Vagy egyszerűen lehetett volna csak átlátszó. De nem kék. Keret pedig szerintem abszolút nem kellett volna a chat-nek, de mindegy. Az elrendezés szerintem úgy jó, ahogy van. 
5/3 (a chat miatt)

Bejegyzések: Kezdjünk rögtön a bejegyzések kinézetével. Lehetett volna szélesebb a bejegyzéssáv, mivel így majdnem olyan pici, mint az oldalsáv - messze van tőle, de mégis -. A cím lehetne kicsit nagyobb, mivel majdnem egybe folyik a dátummal, de így is kiemelkedik. Különösen tetszik az az aláhúzottság. 
A bejegyzéshosszúság szerintem megfelelő. Vagyis a Prológus kicsit rövid, de elég tartalom dús, szóval tökéletes. Az első részt hosszabban is ki tudtad volna fejteni, ebben biztos vagyok. Viszont pont jókor fejezed be az eseményeket. Talán az első fejezetnél akkor fejeztem volna be, mikor. Hagyjuk. Így tökéletes. ♥
5/4,5

Tartalom: Elsőnek csak néztem a fülszöveg alapján, ahogy átgondoltam a dolgokat. Kíváncsi vagyok, hozol ki belőle, mivel nekem elég érdekesen hangzik.

Prológus: Először, ahogy végigtekintettem a párbeszédek között, az szúrta ki a szemem, hogy oda is pontokat teszel, ahova nem kéne. Erre figyelj oda. Mellesleg elég érdekes maga a Prológus. Mindent kicentizel. Bevallom, én megborzongtam, ahogy leírtad az utolsó sort. "Üdv a szobában. Jó játékot kíván; A játékmester." Felcsigáztam magam.
Viszont a részben helyesírási hibát nem találtam, minden a helyén van. Kivéve az, hogy néha oda is teszel pontot, ahova nem kéne. Ajánlanám Ezt az oldalt. Hátha segít valamennyit. (Egyébként én is kedvet kaptam egy ehhez hasonló történet megírásához...)    Szóval, nekem nagyon tetszik. Olvasok is tovább.
5/4

Első áldozat: Az eleje elég jól indul, minden zökkenőmentes, még a dőlt betűs rész is tökéletes. Aztán jött egy párbeszéd. 
- Nos. Téged hogy hívnak? - érdeklődik tovább a lány akaratosan. Nem a legbarátságosabb fajta. 
Szerintem viszont, a "Nos" után nem kellene pontot tenni, hanem egy vesszőt, s úgy máris sokkal levehetőbb lenne, hogy érdeklődik. 
De az a szerkesztői megjegyzés nem kellett volna a részbe, mivel teljesen kizökkenti az olvasót. Vagyis engem kizökkentett a menetből...
Amúgy, ezzel a résszel is meg vagyok elégedve. Rosszat nem is tudok róla írni. Egyszerűen várom a folytatást, és egy újabb feliratkozóval gazdagodtál. 
5/4
Összesen: 30/23,5


2 megjegyzés:

  1. Drága Annabelle!
    Nagyon szépen köszönöm a kritikádat, a hibákon igyekszem javítani! :) A bejegyzésben már ki is javítottam. :D
    A chatnél nem pontosan tudom, hogy mire gondoltál, de azt is átalakítom lilára/átlátszóra.
    Az oldalt - amit ajánlottál - nézegetni fogom, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet!^^
    Huhh, nagyon örülök, hogy ennyire tetszett! *w* Köszönök szépen mindent!❤
    Ölel: Midnight

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Ugyan, ez csak természetes. Csak a saját gondolataim. :D ♥

      Puszi, Annabelle

      Törlés

Theme by Lydia (css)
and Leona(header)